Masz pytanie? problem? Jesteśmy dla was. Zadzwoń 603-350-989 lub napisz e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

1. Co to znaczy "napełnić/zregenerować" kartridż/toner drukarki?

Napełnianie/zregenerowanie polega na ponownym wykorzystaniu kartridża/tonera Twojej drukarki poprzez napełnienie/zregenerowanie go odpowiednim atramentem, tuszem, proszkiem/tonerem. Napełnianie/zregenerowanie pozwala Ci zaoszczędzić sporo pieniędzy gdyż atrament/proszek jest sporo tańszy od nowego kartridża/tonera.

 

2. Ile razy można napełniać jeden kartridż/toner?

 

Jeden kartridż można napełniać tak długo aż się on zużyje. Wtedy należy zakupić nowy (oryginalny lub kompatybilny), posiadamy również takie w ofercie. Czas zużywania się kartridża jest różny dla różnych jego modeli. Generalnie jeden kartridż można napełniać od 8 do 10 razy, choć nie jest to regułą. Rekordziści napełniali ponad 30 razy jeden kartridż. W przypadku tonera do drukarki laserowej ilość regeneracji jest praktycznie nieograniczona, ponieważ wymieniane są poszczególne podzespoły, które podczas eksploatacji zużywają się w różnym stopniu.

3. Kiedy należy napełnić kartridż?

Kartridż należy napełnić zanim skończy się w nim atrament. Nie można dopuścić do zaschnięcia atramentu, gdyż zablokuje on niewielkich rozmiarów dysze, co może doprowadzić do trwałego uszkodzenia kartridża, uniemożliwiając tym samym jego dalszą eksploatacje (nawet po ponownym jego napełnieniu i przeczyszczeniu dysz). Jesteśmy w stanie udrożnić taki zaschnięty kartridż, posiadamy do tego odpowiedni sprzęt, ale lepiej unikać tego typu sytuacji. Uwaga! To, że tusz w kartridżu skończył się już jakiś czas temu, nie oznacza, że należy go spisać na straty. Lepiej spróbować go zregenerować, ponieważ u nas zawsze można dopłacić różnicę w cenie do nowego. Po skończeniu się tuszu w kartridżu jest on jeszcze przez jakiś czas drożny, szczególnie jeżeli znajduje się w drukarce.

4. Jak należy obchodzić się z kartridżem?

Z kartridżem należy zawsze obchodzić się z wielką ostrożnością. Nigdy nie dotykać dysz. Kartridż wyjęty z drukarki należy przechowywać w odpowiednim pojemniku, aby nie doprowadzić do zaschnięcia atramentu, a tym samym do zablokowania dysz, co może doprowadzić do trwałego uszkodzenia kartridża i jego niezdolności do dalszej pracy.

5. Czy ważna jest jakość atramentu (tuszu) do napełniania?

Tak, jakość tuszu jest bardzo ważna. Głowica twojego kartridża może zostać zablokowana lub nawet zniszczona przez użycie atramentu niekompatybilnego ze specyfikacją producenta kartridża (czas wysychania, gęstość, punkt wrzenia, lepkość, napęcię powierzchniowe, itp).

6. Jaka jest kolejność kolorów w kartridżach kolorowych?

Zazwyczaj producenci kartridży (HP, Lexmark), informują o kolorach zawartych w kartridżu poprzez odpowiednią naklejkę. NIE OZNACZA to prawdziwej kolejności kolorów w kartridżu! Aby poznać prawdziwą kolejność kolorów (np. w celu odpowiedniego napełnienia zestawem napełniającym) należy odcisnąc głowicę kartridża na papierowym ręczniku (nie zawsze będzie to możliwe, tusz może być zaschnięty). Powstały kolorowy ślad odpowiada prawdziwej kolejności kolorów w kartridżu.

 

7. Czy należy sugerować się wskaźnikiem poziomu tuszu?

Nie! Ponieważ jest to wskaźnik orientacyjny, który nie pokazuje faktycznego stanu tuszu w kartridżu (jest to z reguły funkcja w sterowniku drukarki (chipie), która zlicza kartki jakie przeszły przez drukarkę i na tej podstawie zmniejsza poziom tuszu, bez względu na to czy na kartce był zadruk 5 czy 50%). Jest to sprytny zabieg marketingowy, mający na celu wymuszenie, na nie do końca świadomym kliencie, zakup nowego kartridża/tonera, mimo iż w kartridżu nadal może być tusz. Jedynie mniej dokładny wydruk jest skutecznym sposobem na ocenę momentu kiedy kartridż należy już zregenerować. Z niskim stanem poziomu tuszu można nadal drukować, należy wtedy ignorować komunikaty o niskim poziomie tuszu!

Jednak w przypadku niektórych modeli drukarek atramentowych, mimo iż tusz nadal będzie w środku (daje on ślad na chusteczce), wydruk nie będzie możliwy (np. kartridże Lexmark 36,37 28,29 14,15), wtedy najczęściej pojawi się mrugająca dioda. Taki stan rzeczy uniemożliwia drukowanie. Tego typu kartridży nie da się zregenerować.

W przypadku drukarek laserowych jest analogicznie. Z tym, że tym razem "nadzór"  nad poziomem proszku w tonerze pełni chip, który jest wymienialny. Kiedy skończy on zliczać wydrukowane strony, z reguły jedna z diód zacznie mrugać na drukarce informując nas o tym, że toner trzeba zregenerować lub kupić nowy.

 

8. Co zrobić jeżeli drukarka za każdym razem po włączeniu drukuje stronę testową?

Jest to głównie cecha drukarek ze skanerem. Należy wydrukować stronę testową i postępować zgodnie ze wskazówkami podanymi na niej. Ułożenie w odpowiedni sposób kartki na skanerze (patrz uważnie na zakres ułożenia dla kartki A4) i wciśnięcie przycisku "skanuj" spowoduje, że drukarka zostanie skalibrowana i podobną operację będziesz musiał/a wykonać dopiero po ponownym włożeniu kartridża.

Uwaga! Często zdarza się, że po wydrukowaniu strony testowej i skalibrowaniu urządzenia, po ponownym włączeniu nadal będzie ono drukowało stronę testową. Powodem tego stanu rzeczy jest z reguły nieudana kalibracja, ponieważ jeden z kartridży lub oba nie wydrukowały wystarczająco dokładnie (z powodu braku tuszu lub zaschniętych dysz) wszystkich elementów graficznych na stronie testowej, co uniemożliwiło zeskanowanie ich, a tym samym skalibrowanie urządzenie.

 

9. Jak wyciągnąć, włożyć kartridż lub toner?

Dla przykładu film instruktarzowy jak to zrobić w przypadku jednej z popularnych drukarek atramentowch:

 

... i w popularnej drukarce laserowej:

 

 

 

10. Mruga/świeci dioda na drukarce laserowej?

Dioda, która mruga bądź świeci na stałe w drukarce laserowej może sygnalizować koniec tonera. A ściślej rzecz ujmując chip odpowiedzialny za ilość wydrukowanych stron "skończył się"- skończył wsteczne odliczanie; jeden model drukarki może posiadać tonery o mniejszej i większej wydajności, zależy to przede wszystkim od chipa np. toner HP 53 ma dwie opcje wydajności 3500 stron - wersja "A" i 7000 stron - wersja "X".

 

11. Po napełnieniu/regeneracji mój kartridż/toner źle drukuje, szybko się skończył, "wysechł", a przecież prawie nic nie drukowałam/em?

Jest to zjawisko normalne, w tej branży nie ma 100% skuteczności w regeneracji. Wiele osób przychodzi z dość "zmęczonymi" pojemnikami (często tanio kupionymi, niskiej jakości zamiennikami), bądź mocno zaschniętymi i chcą je regenerować. Jest to główna przyczyna tego stanu rzeczy i mimo, że początkowo po regeneracji pojemnik jest drożny, po jakimś czasie zasycha (stąd stwierdzenie, że się szybko skończył lub zasechł). Pojemniki "nieoryginalne", chińskie, regenerowane również zaliczają się do tej grupy. Dlatego zwracamy szczególną uwagę na to, żeby napełniać "świeże" kartridże, nie czekać do najbliższej "okazji".

Przede wszystkim nie można ulegać stereotypom i równać wszystkie firmy prowadzące podobną działalność, do jednej, z reguły tej osławionej złą opinią. Nie można w ten sposób podważać sensu naszej działalności, bo tak nie jest, że jeżeli w jednej firmie "źle zrobili", to już nie ma sensu regenerowanie, przecież kartridż "zasycha, szybko się kończy." Walczymy z tym faktem, chcemy aby z naszą pomocą klient wybrał najkorzystniejszą dla siebie "drogę" (czasami wygląda to tak, że musimy od razu odmówić usługi, gdyż nie jesteśmy cudotwórcami, "nie wskrzeszamy umarłych").

Naszym klientom dajemy rozwiązanie awaryjne, czyli dopłatę różnicy w cenie do nowego (0% ryzyka), ale zawsze staramy się od razu wskazać na dany problem z kartridżem/tonerem, ponieważ szanujemy ich czas i pieniądze. Przede wszystkim jednak kładziemy nacisk na dobrą jakość wykonywanych przez nas usług poprzez wiedzę, stosowanie dobrej jakości materiałów, wykorzystując profesjonalne maszyny do regeneracji oraz coś czego nie można kupić - doświadczenie.

Takie podejście do tematu pozwala nam już 10 lat dbać o finanse i dobrą jakość wydruków naszych klientów.

Pamiętaj! Wymagaj od innych, ale też od siebie. Zawsze lepiej zapytać, zrozumieć sedno problemu i cieszyć się z zaoszczędzonych pieniędzy!

 

12. Jak klasyfikować kartridże/tonery dostępne na rynku?

Nie wszystko co w pudełku i ładnie zapakowane musi być nowe w 100%. Nie musi być też produktem "oryginalnym"!

My przyjęliśmy taką klasyfikację:

1. Oryginalne - produkty z oryginalnym logo np. HP, Canon, Lexmark.

2. Kompatybilne - produkt z reguły made in china, wyprodukowane od podstaw, nowe ale nie oryginalne.

3. Regenerowane - oryginalne pojemniki ale zregenerowane po raz pierwszy, przeważnie z napisem "remanufactured".

 

13. Mruga dioda w drukarce atramentowej, nie chce drukować.

Problem często występujący podczas eksploatacji drukarki atramentowej. Prawdopodobnie drukarka mówi nam w ten sposób: "Coś jest nie tak z tym kartridżem". Któryś z pojemników skończył już swój żywot, jest "spalony". Problem polega na tym żeby ustalić który?, a może obydwa (sytuacja możliwa, lecz rzadko spotykana).

Niektóre modele drukarek potrafią wskazać, który nabój jest niesprawny np. komunikując "brak naboju kolorowego". Są także modele, które mrugają diodą przy danym oznaczeniu naboju, kolor lub czarny. Niestety, w pozostałych przypadkach konieczna będzie raczej wizyta w naszej firmie z całą drukarką (wraz z zasilaczem). W większości tych urządzeń do pracy wymagane są 2 sprawne kartridże. W pozostałych przypadkach można ignorować dane komunikaty, chociaż jest to już trudniejsze zadanie.

Wiele osób często myli ww objawy z np. z uszkodzeniem całej drukarki lub źle zregenerowanym pojemnikiem, przynosząc go do regeneracji już "spalonego". Pojemnik spalony nadaje się tylko do wyrzucenia. Nie ma żadnej reguły, która mówi po jakim czasie kartridż ulegnie uszkodzeniu.

Warto zwrócić uwagę na ten problem, ponieważ jest to wg naszych obserwacji 90% wszystkich problemów z drukarką, która nagle odmówiła posłuszeństwa.